donderdag 14 januari 2010

ëtre c*ontènt

Zonder overdrijvers zijn er zelden overblijvers. Het zijn zinnen als voorgaande die men dagelijks aanhoort in kroegen waar koktails van meer dan 9 euro geserveerd worden. Zo blijkt dat de relatie tussen niveau en cash alweer een bijzonder vluchtige te worden.
Zelden worden de messen scherper gewet als tijdens de 'roast' van een schaakclub. Hoewel ik niet de meest fervente schaker ben kan ik me uren onledig houden met het naspelen van de legendarische partijen tussen Kramnik en Kasparov in 1987 en 1988. Dat waren er slechts zeventien, dus in 2011 mag ik op zoek naar een nieuwe hobby.
Verder heb ik de film Speed Racer node uitgeschakeld, want naar zulk een vreselijk iconoclastisch geneuzel kan ik niet meer kijken. Die Matrix-broers (de regisseurs van het vehikel) hebben vanaf eind jaren '90 eventjes wat grenzen verlegd met The Matrix Trilogy, maar laat ze zich nu verder maar bezig houden met veranderen van geslacht en het verorberen van appetijtelijke zakken Maltezers. De grandeur van Casablanca was na die veertien minuten durende snoepwinkel-ongein heerlijk welgekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen