vrijdag 19 maart 2010

Een warme wulk

Gisteren, toen ik met mijn grootmoeder belde en ondertussen uit het raam keek, zag ik een koppel reigers overvliegen. 'Jammer dat ik mijn telelens heb uitgeleend', denk ik op zo'n momenten. Na het verkwikkende telefoontje, waarin we - zoals gebruikelijk - een eind weg praatten over het verschil tussen de dogmatische moraal van de religies en de notie van het goede zoals die werd gelanceerd door Bentham en Mill en recenter verdedigd door Singer, trok ik mijn loopkleren aan. Deze bestaan uit een eenvoudig katoenen broekje van zes euro, een paar sportsokken van 16 euro, een paar sportschoenen van 150 euro, een ademend mouwloos shirt van 45 euro van het merk Brooks en een Philips MP3-speler met een intern geheugen van 4 gigabyte van ongeveer 1500 Tsjechische Kroon. Achtereenvolgens luisterde ik naar de volgende nummers tijdens het lopen:
- Transient Life in Twilight van James Blackshaw
- Red Dragon Tattoo van Fountains of Wayne
- Sex on Fire van Kings of Leon
- Pretty Visitors van Arctic Monkeys
- Foreground van Grizzly Bear
- Fireworks van Animal Collective
- Masiteladi van Amadou & Mariam
- Close to Me van The Cure
en Electric Feel van MGMT


Toen ik thuis aankwam moest ik plots, voortgestuwd door een interne kracht, werktuigelijk luisteren naar het lied Everything is Allright van de Amerikaanse Pop-punk-band Motion City Soundtrack. Een hele cd kan ik dat niet volhouden en dus moest dat gevolgd worden door dat schijfje van Fanfarlo.

Dra, wanneer de zon, niet door wolken gehinderd, goed werk leveren kan, zal ik de Watersportbaan weer beginnen temmen, wat een parcours van ongeveer 60 minuten oplevert, voor een afstand van 11 kilometer. Als alles dan verder vlotjes evolueert, zal de aanschaf van een Forerunner 305 de hele loopervaring potentieel naar een hoger niveau tillen. De stadsdiensten zouden er goed aan doen de twee waterfonteintjes terug open te draaien.
Op 28 maart zal ik om 10.30u alvast de eerste wedstrijd van het seizoen aanvatten, de Blaarmeerseloop, om niet lang daarna een hopelijk bevredigend resultaat aan deze lijst te kunnen toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen