woensdag 24 maart 2010

Stritselen

Tussen het vrijwilligerswerk voor Afrika, Nepal en Oostenrijkse daklozen door, wil ik wel eens wat bomen vellen. Waar die bomen juist staan, is geen geheim, er rijdt zelfs regelmatig een goederentrein langs.
Op deze warme dag, in dit warme weer was ik dus weer in de weer met een zaag. De korte broek die ik droeg liet de onderbenen bloot, wat resulteerde in meer dan één schart. Een schart is een soortement schaafwonde in Gent, en uiteraard een woord dat men nergens anders begrijpt.
Eén der weerbarstige houten reuzen moest ik middels een kabel tegen de grond sleuren. Het gevecht met de natuur blijft verbazen. Later zal ik dan ook een bos bezitten, waar ik dit gevecht regelmatig zal voeren, teneinde met beide voeten op de grond te blijven. Af en toe zal ik daar ook kamperen met de kinderen, die dan vijf, zes, zeven, acht, negen, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 of 18 jaar oud zullen zijn. Daarna hebben ze mij daarvoor niet meer nodig.
Eerder vandaag liep ik al de gebruikelijke 11 kilometer. Jammer genoeg moest ik de muziekspeler in mijn hand houden, en dat was niet zo aangenaam.
Om het spektakel compleet te maken zal ik over 27 minuten ook gemengd gehakt maken van een menselijke tegenstander op een squash-terrein. Terwijl ik door deze vermoeiende activiteiten slechts een weinig ben afgepeigerd, zal ik vermoedelijk toch als een woestijnroos dodo doen vannacht.

Nu nog even kort een paar zinnen:

Kijk daar loopt Randie. Liefhebber van beenhesp, en dat hoeft niet eens de beste kwaliteit te zijn. Hij heeft wat last van zijn gewrichten, net zoals zijn vader en grootvader. Gelukkig hoeft hij geen zwaar werk te verrichten. Zelfs het bladeren door een boek laat hij aan een toestel over.
Hij kent ook zijn kazen. De Belgische kazen, maar ook de Nederlandse kazen en de Franse kazen kent hij goed. Zijn voorkeur gaat uit naar ambachtelijke kazen. Die zijn meestal redelijk duur, maar dat vormt geen bezwaar voor Randie. 
Smullen dat hij kan!

1 opmerking:

  1. En wat betekent 'stritselen'?

    PS: wat hebben al die bomen je ooit misdaan?

    BeantwoordenVerwijderen