woensdag 14 april 2010

Apen kappen

Maandag aanschouwde ik de legendarische Nederlandse Komediaan en zanger Hans Teeuwen in de Vooruit. Na vijf ongelooflijk succesvolle cabaret-voorstellingen, waarin hij zijn muzikale kunsten al tentoon spreidde, toert Mr. Teeuwen sinds 2006 met een keur van elite-jazz-muzikanten de Lage Landen rond. Met veel panache en uiteraard ook vleugen van de hem kenmerkende waanzin croont hij erop los.
Dat gaat dan zo:

zo:


De kenners van het genre dat men jazz noemt zouden allicht ook de sidderaal in de rug krijgen van de muzikanten die Hans begeleiden, waaronder Jesse Van Ruller en Benjamin Herman, maar met mijn beperkte kennis durf ik niet zeggen of dat voor mij ook het geval was.

En over dertig jaar zal men dit met mijn oeuvre kunnen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen