donderdag 29 april 2010

Toergenjev - Regin

In mijn hoofd speelde zich eens een kortfilm af, bestaande uit niets dan mensen die naar mekaar kijken. Het korte werkstuk bestaat uit één take, een langgerekt kraanshot. Dit moet een effect bewerkstelligen gelijk aan het kijken naar onderstaand schilderij, dat ook gebruikt wordt als cover van het boek dat ik momenteel lees. De kleuren zitten niet helemaal goed, maar dat vergeeft u me maar.

Dit is een zin uit datzelfde boek: Sanin raakte in verwarring. Voor de eerste maal in zijn leven kreeg hij te maken met het opgewonden Italiaanse bloed. Al wie ooit vrouwen uit de gebieden rond de Middellandse zee heeft zien rouwen om een drama, of drama zien maken om rauw vlees, weet ongetwijfeld hoe bizar dit gedrag de inwoners van noordelijker gelegen gebieden kan voorkomen. Sanin is een Rus.

1 opmerking:

  1. Anoniem3:01 p.m.

    Voor de eerste maal in mijn leven kreeg ik te maken met het opgewonden Italiaanse bloed. Luister maar naar Gloria.

    BeantwoordenVerwijderen