zondag 2 mei 2010

Abajo del trabajo

Morgen verwacht mijn nieuwe werkgever mij in Brussel. Teneinde dit eerste contact tot een goed einde te brengen heb ik vandaag een hemd gestreken. De kraag is ingesteven op grootmoeders wijze en met paardenmelk de lederen schoenen behandeld zijn.
Verder is er ook nieuws over de bomen die op mijn vensterbank groeien. Kijkers van de Amerikaanse sitcom Mad Men zijn vertrouwd met het concept bonsaĆÆ, daar de baas van het kantoor waar die gladde Donald Draper werkt af en toe met een speciaal schaartje enkele takjes van een klein boompje, dat op zijn bureau staat, verwijdert. Op mijn vensterbank staan ook enkele boomonderdelen hopelijk verder wortel te schieten. De drang om het universum een dienst te bewijzen door bomen te maken uit andere bomen heeft het gehaald op het hoongelach van de goegemeente over bomen in bloempotten. Met de eiken, esdoorn en naaldvariĆ«teiten gaat het redelijk. Enkele andere soorten schijnen het stekken minder vlot te aanvaarden. Onversaagd zetten we echter door en we zullen niet stoppen voor we in Tokio onze dierbare creaties tentoon mogen spreiden, voor het kritische ook van de uiterst rechtse zijde van de Gauss-curve der miniatuurboomliefhebbers.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen