zondag 16 mei 2010

iii

Voor vijf euro schafte ik mij Amsterdam van Ian McEwan aan.
Eén der titels is 'iii'

Graag zou ik, gelegen in een chaise longue van Le Corbusier (met een dun kussen in plaats van die vreemde worst aan het hoofdeinde) en door de namiddagzon vriendelijk beschenen, minutenlang met gesloten ogen luisteren naar Flamenco Sketches van Miles Davis terwijl door het open raam alleen het zachte ruisen van enkele jonge berken te horen is, en misschien in de verte het passeren van een groepje Hollandse wielervrienden, terwijl in een belendend vertrek mijn geliefde een rode paprika in stukken snijdt.

In werkelijkheid is het raam gesloten, is de zetel niet zo elegant als het peperdure pronkstuk van die oude Franse
architect en ben ik alleen thuis, terwijl op zeven meter saaie motorvoertuigen voorbijrijden.

Gelukkig is er altijd paprika in huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen