woensdag 16 juni 2010

Mits men die oude bal weer in gebruik wil nemen

Zegt Rudi: 'ik hem een klein erfenis gedaan, en daarmee ga ik van Hot naar Her en weer terug. Dat zijn twee kleine dorpjes aan de voeten van de Vogezen. 
Verder heb ik weinig plannen met dat geld. Die centen waren van een ongetrouwde tante. Dat is een zus van mijn moeder. Mijn moeder is zelf ook al gestorven, maar 
omdat die zo graag single malt whisky dronk heb ik van haar bijna niets geėrfd. Jammer? Ach, dat speelt allemaal niet zo'n rol in mijn leven. Het verwerven van een vastgoed
heb ik al achter de rug, en ik moet daar maar 150 euro in de maand meer voor afbetalen. Dat valt mee. Verder leef ik zuinig en rijd ik het gras in mijn tuin af met een mechanische grasmaaier. 
Dat is goedkoop en goed voor de conditie en dus ook heel erg goed voor de gezondheid. Verder speel ik af en toe badminton in de sportzaal in de buurt en doe ik mijn inkopen bij Aldi of Lidl.
Colruyt vind ik een onaangename winkel. Zo hoog dat die plafonds zijn, ongeloofelijk!
Mijn broer, daar heb ik een goed contact mee. We bellen elkaar een paar keer per week. Hij heeft vier kinderen, en die stop ik af en toe iets toe. Geen grote bedragen, gewoon wat muntstukken.
Soms koop ik op het internet ook spotgoedkope Afrikaanse biljetten. Zo hebben ze daar een schoendoos vol Zimbabwaanse dollars liggen. Dat kostte mij 2 euro aan wisselkoers en 15 euro transportkosten. Die klein
mannen spelen daar dan gangstertje mee of zo, dat vinden die fantastisch. 
Ik heb ook een paar luchtkarabijnen liggen thuis. Daarmee schiet ik op blikjes, voornamelijk lege blikken van ravioli. Ik eet heel graag ravioli uit blik. Dat heeft zoiets oorlogsachtig. Heel af en toe schiet ik 
ook op duiven. Ik lok die dan met een grote doos maden uit de visserswinkel, daar zijn quasi alle vogels zot van. Als ze dan net met hun bek vol krinkelende beesten willen opvliegen: PATS! Een ijzer bolletje in
hun oog. Als die dan nog niet volledig dood zijn draai ik ze snel de nek om, dat heb ik mijn vader zelfs met kippen zien doen. Zo'n wilde bosduiven smaken heel erg lekker. Met een vettig rood wijntje erbij, en morieltjes
oesterzwammen en een driepepersaus. Meer moet dat niet zijn. 
's Avonds drink ik vaak een zwaar bier tijdens het lezen van een boek. Voornamelijk zijn dat Duitse romans van de jaren 1890 tot 1924. Na vier duvels moet ik elke pagina wel zeven keer lezen, maar zo worden die 
boeken wel heel erg grappig! Wahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen