donderdag 12 augustus 2010

Scehu

Enkele dagen geleden had ik een afspraak met Basje. Ondanks zijn naam is dat een forse kerel; potig, maar niet bonkig. Hoe kan ik hem het best typeren? Een uitgedroogde Hongaarse Vizsla (google dat even, nu meteen, want dat is een prachtig beest, een hond zoals ik er zelf nog ooit één in huis zou kunnen halen), of zoiets? 't Is te zeggen, niet ongezond gedehydrateerd, niets levensbedreigend, maar gewoon, strak, zoals een bodybuilder vlak voor een wedstrijd. Maar anderzijds net niét als een bodybuilder. Allé, geen bulldog of zo, maar fraai gesculpteerd. Pfff, hoe kan ik dat visueel voorstellen? Kom, denk aan de Olympische spelen: Basje ziet eruit als een schoonspringer, en niet als een hamerslingeraar, euhm, eerder een tienkamper dan een sprintbom, quoi, maar zeker ook niet als een vrouwelijke veld- of marathonloopster, want eikes die zijn raar! Zo dun, en heel de tijd lopen die gelijk in een badpak rond. Vreemd hoor.
Enfin, het is een speciaal ventje, en hij stond daar te glimmen op de trappen van het Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen. De ruimte die deze stad ademt kan ik trouwens zeer appreciëren, alsof die een luchtig windje toelaat dat alle spinnewebben uit de hoofden van haar inwoners laat waaien. Daarom zijn de Antwerpenaren ook zo zelfzeker, en meestal niet op hun mondje gevallen. Basje dus ook niet, en, zoals ik reeds schreef, stond die daar te glimmen.
- Hallo Basje, hoe gaat het met je? Ben je trots?
- Ralf, het gaat goed, maar waarop zou ik trots zijn?
- Dat weet ik niet, maar je staat daar zo te glimmen kerel, te glimmen als een bowlingbal vol olijfolie!
Basje krimpt ineen als door een ijzeren pijl geraakt, haalt snel een doosje uit zijn zak, haalt daaruit een vochtige doek en begint verwoed zijn aangezicht af te vagen.
- Basje, wat krijg je nu? Wat doe je nu?
- Ach Ralf, ik ben echt niet trots, waarop zou ik trots zijn? Ik heb gewoon een vette huid. De T-zone, je kent dat wel. Bij de minste beweging begin ik te glimmen en te zweten en voor ik het weet
hangen er vliegen, bladeren en haren - soms zelfs niet eens van mij! - op mijn aangezicht. Het is een drama, Ralf, een groot drama!
- Rustig Basje, rustig, je hebt toch een indrukwekkende kathedraal van een lichaam, dat is toch ook wat waard! Akkoord dat men zich perfect kan spiegelen aan je voorkop, maar dat maakt toch allemaal niet uit!
- Ach Ralf, dat van dat lichaam kan allemaal wel zijn, maar als ik op mijn werk een presentatie moet geven, zie ik mijn collega's al na een paar minuten gniffelen van leedvermaak. Dat raakt mij, Ralf, dat raakt mij diep.
- Basje, probeer eens de producten van Artistry, Aveda, Avlon, Avon, Bonne Bell, Burt's Bees, Carol's Daughter, Charles of the Ritz, Clarisonic, Clinique,CoverGirl, Estee Lauder, Max Factor, Germaine Monteil, Gurwitch Products, Helene Curtis, Johnson Products, Lenthéric, Love Cosmetics, Mary Kay, Maybelline, Menscienc, NARS, Nexxus, Origins, PeaceKeeper Cause-Metics, Pureology, Revlon, Richard Hudnut, SkinCeuticals, Stila, The Campana Company, Timeless Secret, Urban Decay, V. Vivaudou of ZIRH. Dat zijn toppers in hun soort en voor je het weet is je smoel zo mat als een tapijt!
- Okéé dan!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen