maandag 6 december 2010

Reach

Beste Rudi,
 
Tabernakel is een mooi woord. Geen idee wat het betekent, en ik heb hier woordenboeken noch internet tot mijn beschikking. Af en toe eet ik een stukje chocolade. Gianduja staat er op de verpakking. Het is lekkere chocolade, maar het eten ervan geeft mij een groter schuldgevoel dan wanneer ik een stuk noir de noir zou nuttigen. Verder staat hier een typmachine, waarop ik deze brief schrijf, en een pot inkt, waarmee ik in een aquarium mooie taferelen maak. Buiten is het zeer stil onder het sneeuwdek. In de verte ligt een dorpje, maar alleen op zondag hoor ik de klokken vaagjes luiden.
De honden zijn braaf. Wanneer we gaan wandelen moet ik geen leiband gebruiken. Ze zijn gehoorzaam en gewillig. Zelfs met de kat kunnen ze goed opschieten. Ze liggen met dit weer alledrie het liefst voor de open haard te soezen.
 
In de kelder rijpt de wijn.

Groetjes,

Berta

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen