zondag 27 maart 2011

Blaarmeersenloop 2011

Vandaag liep ik de eerste wedstrijd van 2011, de Blaarmeersenloop, georganiseerd door KAAG Atletiek. Voor de afstanden 5-10-15 kilometer waren er in totaal 631 deelnemers. In mijn categorie, uiteraard de edele 5000 meter, moest ik de tegenstand van wel 130 anderen dulden. Aangezien we allen op hetzelfde moment startten, was het tijdens het lopen moeilijk in te schatten wie van de lopers in mijn buurt concurrenten waren voor de vijf kilometer. 
Hoewel er een flets lentezonnetje door de wolkensluiers priemde, was het om 10.30u nog redelijk koud. Iets te koud om voor mij optimaal te zijn, wat tijdens het lopen resulteerde in een nijpende ademhaling die minder dan aangenaam was. Voluit gaan was hierdoor zeer moeilijk. Gelukkig was ik vooraan gestart en liep ik dus aan een redelijk tempo mee door. Slechts vier à zes lopers haalden mij over het hele parcours in. 
Na het water van de Blaarmeersen te hebben omgelopen kwamen we weer bij de startplaats aan, waar de race eindigde met een rondje op de piste. Uiteindelijk liep ik deze 5000 meter op 18:45. Vreemd genoeg is dit bijna een volledige minuut trager dan mijn tijd tijdens de 5 km op de Carrefour running tour van 13 mei 2010, waar toch een stevige beklimming in zat. 

Afijn, de volledige uitslag is hier te vinden


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen