zaterdag 2 april 2011

Sans frontières

Wij vervolgen vandaag onze reeks met een nieuw citaat uit het boek waarvan u onderhand doorheeft dat ik het lees en goed vind:

Hij ging op zijn zij liggen en legde zijn andere hand op haar buik. 'Hoe groot zou het nu zijn? Een millimeter? Twee?' 
'Zoiets als een belletje kikkerdril, denk ik. Net als jij op die leeftijd.' 
'Wil je je misschien matigen? Ik een belletje kikkerdril... je lijkt wel gek. Ik ben spontaan ontsprongen aan de fontanel van mijn moeder, in vol ornaat, met schild en speer, mijn vader viel flauw toen hij het zag, de planeten tolden uit hun banen en op al 's heren wegen werden wonderlijke tekenen gezien.'


Verder aanschouwde ik gisteren, in de fraai gerestaureerde St. Stefanuskerk in de Sint Margrietstraat een andere klassieker: 'Modern Times', live begeleid op het immense kerkorgel. En dat was goed. Die Charlie Chaplin is me er toch eentje. 'The Great Dictator' vind ik persoonlijk beter, maar ook 'Modern Times' bulkt natuurlijk van de klassiek geworden scènes:



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen