zaterdag 14 mei 2011

Over de oever



Bij de rivier, bij de boten
waar iedereen alleen komt zijn, zie je geen zonsopgang
naar die rivier zullen we rennen

Wanneer we bij het water drinken tot de bodem
en kijken naar de stenen op de rivierbedding
Dan zie ik aan je ogen:
jij bent nog nooit op deze oevers geweest
 
Bij het water, bij de bedding
roept iemand je en zegt:
'zwem mee met de stroom en drijf weg'
bij de rivier gebeurt dat elke dag
 
O god, in de diepte van de rivier zie ik hoe alles is verscheurd
en ik weet niet waarom ik altijd naar de oevers ga
 
Wanneer de oude rivier langs je ogen passeert
om het vuil van de oevers te wassen
ga dan heel dicht naar het water
de rivier zal je ogen en oren zijn
 
Ik loop zelf naar de grenzen
om als een steen in het water te vallen
verkild tot in het merg van mijn botten
waarom kom ik hier alleen naartoe? 
 
O god, in de diepte van de rivier zie ik hoe alles is verscheurd
en ik weet niet waarom ik altijd naar de oevers ga



Schoon hoor, maar allé, Agnes, serieus:







1 opmerking: