dinsdag 13 december 2011

Distance makes the heart grow weak

Het hart is niet van de poes. Dat blijft maar slaan, gans de tijd, niet te doen.

Dit doet mijn hart op een weekdag. Eén piek tijdens de fietsrit naar het station (tussen 7 en 9 minuten), daarna de treinrit naar Brussel en vervolgens de korte wandeling naar el trabajo (tussen 6 en 8 minuten). De volgende kleine piekjes wanneer ik naar de printer of het toilet loop. Aan het einde dag opnieuw voettocht - treinrit - fietstocht. Gemiddelde hartslag op deze weekdag: 66 slagen per minuut. Dieptepunt: 47 slagen per minuut.


Dit deed mijn hart zaterdag. Pieken door verplaatsingen per fiets en een algemeen hoger niveau van activiteit. Gemiddelde hartslag: 79 slagen per minuut.


Overlay van deze twee activiteiten. Blauw is zaterdag, rood is weekdag.


Zoals ik eerder al zei: sitting is killing us.

3 opmerkingen:

  1. Geweldig, broertje, ik word een zak pattaten van te werken. Hier het bewijs dat minder werken beter is voor de fysieke gezondheid :). Keileuke post!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS: waarmee heb je die metingen gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem11:43 a.m.

    Garmin forerunner 405 + Sporttracks (software)

    BeantwoordenVerwijderen