vrijdag 9 december 2011

Pettr, dat is de linkse, met zijn broek uit ribfluweel.
Slijt lange dagen in de sneeuwhut van oom Tom.
Kijkt uren naar de kleuren in de lucht.
Snijdt met 't mes van zijn opoe stukken droge kameel.
Schrijft kalm een schriftje vol.

Wie is de rechtse?

Bart De Wever.

Vreemd, die naam zegt mij iets.

Kan kloppen. Hij hielp zestig jaar geleden mijn land naar de knoppen. Glimlach. Grapje, hij heeft Vlaanderen bevrijd. Ontvoogd. Zoals 't baronnetje onze hele kleiklomp aan de eigen haren uit het drijfzand der geschiedenis getrokken.

En hoe is dat bevallen?

Alsof er plots zo'n stukje popcorn loskomt dat tussen tand en tandvlees heeft vastgezeten.

Echt extatisch wordt ik daar anders niet van.

Alles went.

Dat is niet helemaal correct. Ik kan je zo...

...jaja, natuurlijk niet alles, maar dingen die niet ongelooflijk veel pijn doen of waanzinnig veel moeite kosten wel.

Wil je wat drinken?

Ja, een gin-tonic graag.

Ik heb alleen Schweppes en Gilbey's.

Jammer, ik drink veel liever Bombay Sapphire met Nordic Mist, maar allĂ .

Sorry.

Geeft niet. Vind je mijn vingernagels te lang? Ik laat tegenwoordig graag wat langer staan. Misschien moet ik er ook verstevigende olie op aanbrengen, maar dat lijkt me zo'n buitenissige bezigheid.

Misschien moet je gewoon je gin-tonic drinken en een beetje zwijgen.

1 opmerking: