woensdag 26 juni 2013

Karakter

In blokjes van enkele pagina's eindelijk Karakter uitgelezen. De hele tijd zag ik Jan Decleir voor mij, terwijl ik de verfilming niet eens volledig heb gezien. Dat zal ooit wellicht anders zijn. Over enkele jaren zal ik een projector kopen om filmavonden te organiseren voor mijn gezin en misschien soms enkele gasten.

Om mijn dochters te kneden zal het kijken van films aan strikte voorwaarden gekoppeld worden. Ze mogen zoveel films zien als ze willen, maar iedere film moet voorafgegaan worden door een tien minuten durende presentatie om mij te overtuigen van de toegevoegde waarde ervan.

Ooit komt karakter misschien aan de beurt, en laten ze zich door die onverzettelijke doorzettingskracht van Katadreuffe inspireren om zichzelf te overstijgen zoals deze fictieve held der intellectualisme. Persoonlijk vind ik de waanzin van Dreverhaven nogal ongeloofwaardig, maar wie ben ik om te oordelen, zonder diploma in de Germaanse taal-en letterkunde?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen